header_me_v2

photo_2016_02_13_18_56_04

intro_blog

Blog2_3


opening_beauty_consultant_2


Photo_Grid_1500554409519



12805817_492409940959372_1568978781024526388_n

16387414_635652393301792_2004664022940225249_n


15781804_607279562801548_7291189607169900326_n_1

Copyright & Disclaimer

Semua Tulisan, Artikel dan Imej di dalam Blog ini adalah HAK, KEGUNAAN DAN PERKONGSIAN PERIBADI PENULIS SAHAJA, TIADA KAITAN DGN SYARIKAT ATAU MANA2 INDIVIDU. Harap pembaca semua enjoy dan terima kasih atas kesudian anda singgah di sini. =)

Tuesday, November 20, 2012

Apa Itu Starter Kit?

Hai semua, entri kali ni nk cerita tentang apa itu Starter Kit dan apakah isi kandungannya.

Mesti ramai yg nak tahu kan :)



Starter Kit MK yg terkini - lebih cantik n stylish dgn updated material

Apa itu Starter Kit (SK)?
- SK utk perniagaan MK ialah satu tool/alat yg amat amat amat penting untuk Beauty Consultant untuk menjalankan perniagaan MK nya. Tanpanya, umpama nak pergi shopping mall tapi takde transport. hehe. boleh lak kan. :)

- SK ini amatlah special dari apa yg pernah saya perolehi dari perniagaan sebelum ini kerana ia adalah panduan dan alatan yg lengkap utk saya menjalankan perniagaan dan tugas saya sebagai seorang perunding kecantikan.

p/s : Mula2 saya kenal MK, pertama kali saya tgk SK ni hati saya dah berbunga2 nk tahu lebih lanjut. hehhee...

Apa yg ada dalam SK?

1. Produk Timewise utk kegunaan Skin Care Class (retail size)
- 1 tube Timewise Cleanser 3-in-1 
- 1 tube Timewise Moisturiser 
- 2 tube Timewise Foundation (2 tone)
==> semua ni bernilai RM360

2. Skin Care Class tool - digunakan untuk sesi Kelas Facial & Kecantikan anda
- Facial Cloth 
- facial tray 
- stand mirror
- Customer Profile 
==> semua ni worth lebih RM40

3. Business Tool
- MK Presentation flip chart - yg menerangkan info berkaitan MK - produk & syarikat etc
- Business Guide
- Product Guide
- The Look (mcm katalog produk)
- Brochures
- new BC Registration form
- buku resit pembelian
- price list

4. Product Sample
- sample produk (BE, TW and cosmetics) in sachets n small packaging

5. Bahan bacaan
- Applause (keluaran bulanan) - yg memuatkan program dan promosi terkini utk beauty consultant, tip kecantikan / business etc

6. Beg & bag organizer yg stylish dan cantik (ni yg terbaru, SK yg lama takde bag organizer. so ouls sgt2 untung..)

Semua dlm SK ini hanya berharga RM180 (sehingga December 2012, lps tu akan jadi RM195) yg memuatkan alatan asas, rujukan dan produk MK yg bernilai RM600! Wow.. sgt berbaloi sekali utk mereka yg nak start bisnes yg memerlukan modal yg kecil dan zero risiko. Item (1) + item (2) pun dah total RM400++ kan. apa lagi jika ditambah yg lain-lain tu :)

Seriously, dengan alatan asas ini dan ilmu2 dan skil asas kita dah boleh mulakan perniagaan. Senang kan. dan dengan harga yg rendah tapi berbaloi. Siapa tahu, maybe dgn investment sekecil ini dapat menjana pendapatan dan reward yg berganda2. :)

Terima kasih kepada pengurusan MK yg came out dgn idea yg praktikal ini. Sgt berbaloi dan kosnya murah sertai risiko sifar!

Ok, tools dah ada. Tidak sempurna jika tidak belajar macam mana nak mulakan. Ibarat nak pergi berperang, dah ada senjata yg power tapi tak tahu cemana nk gunakannya n tanpa strategi & matlamat.

Tapi takpe, learning is a continuous process. takkan sekali belajar dah betul2 pandai kan. Saya boleh kata di MK ini, dah disediakan pelbagai program latihan dan pembelajaran yg sgt komprehensif dgn tenaga pengajar yg berpengalaman dlm business dan kecantikan. tak perlu risau kerana mereka2 ini sentiasa ada utk anda. Saya akan share pengalaman training saya kemudian ya :)

Apakah perasaan SAYA bila terima SK ini?

Bila pertama kali lepas saya daftar sebagai Beauty Consultant pada Mei 2012 yg lalu, saya membuka SK saya, saya rasa sgt teruja dan tak sabar nk belajar cemana nk mulakan perniagaan saya. Cara presentation yg cantik dan Welcome Note dari company juga dah buat saya rasa amat dihargai dan berkobar2 utk explore kerjaya yg best ini. Seolah2 macam Mary Kay Ash sendiri yg menyambut saya dan kata2 semangat dlm Welcome Note tu membuatkan saya rasa saya boleh lakukan business ni dgn baik in sya Allah.

Saya akan berusaha sehabis boleh utk menjadikan kerjaya saya dan impian saya bersama MK tercapai dengan langkah kecil pertama saya. Doakan saya ya :)

Dan dengan peluang yg menakjubkan ini dan dengan rasa humble dan terujanya saya nk share dgn kawan2 di luar sana. Semoga perkongsian saya ini memberi manfaat kepada semua :)

Maybe langkah kecil anda juga boleh mengubah hidup anda, bersama MK :)

Untuk tahu dengan lebih lanjut ttg perniagaan MK, jom hubungi saya ya. Saya akan membantu anda :)

INTAN ALIAS
intanjufflisa@gmail.com
013 2500 507

No comments:

Post a Comment